2. srpna 2017 v 15:41 | Yune ゆね |  anime reviews

rok vysílání: 2007-2017
žánr: shonen

Varning, this article is dark and full of spoilers.

~Pro plnohodnotný zážitek si pusťte toto.~
To máme dohromady 720 epizod, přičemž jedna epizoda trvá 23 minut, to je 16 560 minut, což je 276 hodin, 11,5 dní vašeho života. My life sucks, rly.

"Nikdy nevezmu svá slova zpět. To je moje cesta ninji." - Naruto Uzumaki

Náším hlavním hrdinou je Uzumaki Naruto, který se stal jako novorozenec schránkou pro liščího devítiocasého démona- Kyubiho. Proto ho všichni ve vesnici nenávidí a opovrhují jím. Naruto studuje na ninja akademii, kde ale nepatří mezi nejlepší, nejchytřejší a ani nejoblíbenější studenty. Jeho rivalem je Sasuke, který je vším, co kdy Naruto chtěl být a co je hlavní, má obdiv Sakury. Když ale dojde na rozřazování do tříčlených týmů, skončí tito tři spolu a pod vedením Kakashiho čelí mnoha nebezpečným misím.

Hlavní pojmy tu jsou chakra- což je jakási energie, díky které se tvoří jutsu. Jutsu dělíme na tři hlavní typy a to taijutsu (využívá se k boji na blízko, pouze tělo vs. tělo, nepotřebuje využití chakry), ninjutsu (využívá chakru a element) a genjutsu (technika tvoření iluzí). Jutsu se tvoří i pomocí ručních pečetí. Je tu pět hlavních vesnic (Listová, Písečná, Oblačná, Mlžná, Kamenná) a každá má svého "kage" - nejsilnějšího ninju (za listovou Hokage, za písečnou Kazekage, za Oblačnou Raikage, za mlžnou Mizukage a za kamennou Tsuchikage.

Naruta bych popsala jako to nejvíc mainstream anime, co kdy spatřilo světlo světa. Je to plný fillerů, keců o přátelství a takovejch těch typickejch "nikdy se nevzdám" proslovů, ale i tak to má něco do sebe. K Narutovi jsem se dostala jako drtivá většina- coby malý kid jsem koukala na Jetix, kde pravidelně Naruta dávali kolem sedmé každý den. Které děcko by nefascinovala všechna ta jutsu, zábavnej trouba a 2D kluk, po kterým jely každý malý holky, (dokud se neobjevil Itachi) žejo. A pak je tu Sakura co by nemíň užitečná, kterou si všichni pamatujeme takhle. Samozřejmě nesmím zapomenout na senseie, jehož tvář nebyla nikdy spatřena.

Výsledek obrázku pro naruto black and white gif tumblr

Zprvu je Naruto vcelku vtipným příběhem, hlavně díky hlavnímu hrdinovi. Je to prostě příběh pro děcka (stejně to sleduju i teď), která vždycky pobaví a občas se dá nadchnout ze super fightů, které ovšem nejsou tak super jako v shippudenu, ale účel to plní. První řada se mi ale něčím líbí o dost víc. Naruto tam byl prostě vtipnější, Sasuke první půlku anime pořád v Konoze a Sakura byla prostě nejvíc useless a nejvíc nenáviděná postava. Všechno bylo bezstarostné a pohodové a to se mi hrozně líbilo. Líbily se mi díly, kdy se prvně objevovali Akatsuki, kdy byla prvně vidět Tsunade a Ero Sennin, kdy Orochimaru byl ten největší zmrd a kdy byl Gaara ještě bezemoční strašidelnej male týpek. Mezi moje nejoblíbenější scény patří boj Gaary a Leeho, což byl do té doby jeden z nejvíc epickejch momentů, pak Shikamaru vs. Temari, protože ty dva jsem k sobě od samého začátku shippovala jak prase, Haku vs. team 7, a taky bitva Sanninů, nebo třeba 3. hokage vs Orochimaru.

Zato Naruto Shippuden se odehrává až tehdy, kdy jsou postavy starší, ve věku cca 16 let. Všechno je najednou serioznější, i když Naruto je furt idiot, Sasuke je furt emař a Sakura se furt chová jak kráva, i když už nevykazuje tolik známky zbabělosti a ukazuje, že její existence není zcela zbytečná. Co bylo doteď to nejvíc hustý je v porovnání s tím co příjde nic. Jejich techniky se zlepšují, zesilují, a někteří jedinci se vyvíjejí i po mentální stránce. Sice se tu odehrává víc napínavých bojů, děj je mnohem dramatičtější a všechno je víc propracované, trochu to ztrácí to kouzlo, co měl starý dobrý Naruto. Shippuden nám může nabídnout hodně velkolepých scén, jako je Chiyo a Sakura vs. Sasori, kde se konečně ukazuje Sakura v dobrém světle, Jiraiya vs. Pain, která byla zároveň i jednou z nejsmutnějších scén. Vůbec přítomnost Paina v tomto anime dodávala super atmosféru. Naruto vs. Pain byla další skvělá bitva. Co jsem shledala jako jednu z nejemotivnějších scén je Konan vs. Obito. Konan byla jednou z mých nejoblíbenějších postav. Za mě je ale bitva číslo jedna Madara vs. 5 kage. Věřte nebo ne, v tento moment jsem začala mít ráda Sakuru i přes všechna ta léta nenávisti. Ukázala, že není slabá holčička, ale že v sobě taky něco má.

Výsledek obrázku pro naruto shippuden gif tumblr

Je hezké sledovat cestu postav od začátku do konce, vidět jak všichni rostou a zesilují, sledovat celý vývoj postav a zjišťovat, že postavy, které jste nesnášeli, jste si značně oblíbili a naopak. Když už jsem u těch postav, i když vezmu jen ty hlavnější, je jich tu pořádná kupa. Všechny charaktery mají něco, čím jsou zvláštní, svoji specializaci, třeba Shikamaru a jeho geniální mysl, která se skvěle doplňuje s Ino a Choujim. Vážně se mi líbí, co trio InoShikaChou dohromady tvoří. Hinata, Kiba a Shino jsou pro mě naopak asi nejméně záživnou skupinou, kromě Kiby. Hinatu jsem nikdy neměla ráda, kvůli její povaze a Shino je pro změnu strašně nevýrazná postava. Co byla ale zajímavá trojice je Neji, Lee a TenTen. Ačkoliv byl Tlustoobočnatec-kun otravná postava, hrozně moc se mi líbily jeho techniky. Neji zase udělal obrovský emoční obrat a epizoda z Shippudenu 364 rozbrečí snad každýho. Výbornou postavou byl Itachi. Řekla bych, že jednou z nejlepších, moc se mi líbil ten zvrat, za koho byl před tím a jaký doopravdy byl. Narutovi rodiče byli taky výborní a vůbec, hromada dalších postav byla skvělá, ale postava, kterou jsem si oblíbila za celou tu dlouhou cestu nejvíc, byla Sakura. Ukamenujte mě. Jak jsem psala v předchozím odstavci, od té epizody jsem si ji neuvěřitelně oblíbila.

Co na tomto díle jako celku oceňuju je výborný soundtrack, který hodnotím jako jeden z nejlepších v anime celkově. Animace je sice s těží průměrná a díky množství fillerů, které vyplňují tak třetinu celého anime, to činní z Naruta takový lepší průměr, ale musím ocenit i geniální mysl autora, která splodila fantastický námět, který celé anime z toho průměru vyzdvihuje. Škoda jen, že jej animátoři nedokázali plně využít.

Celkově hodnotím:
Naruto: (9/10)
Naruto Shippuden: (7/10)